هدف دشمن از جنگ نرم، تضعیف جایگاه ولایت فقیه است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی:هدف دشمنان از جنگ نرم را ضربه زدن به ولایت فقیه دانست و با تاکید بر ضرورت هوشیاری در مقابل این توطئه ها گفت:اگر انسان دارای بصیرت کافی نباشد گرفتار گرداب فتنه می‌شود.   

به گزارش "خبرنگار سرویس مجازی " خبرگزاری فارس، رسا نوشت؛ حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با مسؤولان جمعیت هلال احمر استان قم و جمعی از خواهران بسیجی در سخنانی اهمیت مساله ولایت در اسلام را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در دین مبین اسلام محور همه اعمال و کردار انسان ها ولایت است و تمام ارزش ها و اصول اسلامی در ولایت خلاصه می شود.
این مرجع تقلید، با بیان اینکه بقای اسلام در دو مساله هدایت و حکومت است گفت: شیعه برنامه زندگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی خود را از اهل بیت و قرآن می گیرد و پیامبر گرامی اسلام نیز در حدیث ثقلین مردم را به تمسک جویی به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت فراخوانده است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد:

شکل گیری حکومت اسلامی در عصر غیبت کبری بر پایه ولایت فقیه استوار گردیده است و هرحکومتی غیر از حکومت ولایی، طاغوتی و نامشروع است.
وی با اشاره به ولایت پذیری مردم ایران اسلامی تصریح کرد: حضرت امام راحل (ره) با بیانات و روشنگری های حکیمانه خود مردم را متحد کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان اینکه جدایی دین از سیاست اولین گام برای کنار زدن مسلمانان است خاطرنشان کرد: دشمنان همواره سعی کرده اند علما و متدینان را از سیاست جدا کنند تا حکومت مطابق میل و اغراض آنان پیش برود. جدایی دین از سیاست یکی از ابزارهای نرم دشمنان برای قبضه کردن حکومت است و امروزه نیز برخی ها همین فکر را دنبال می کنند.
وی با بیان اینکه امام راحل دین را به عرصه سیاست آورد اظهار داشت: ما باید در سیاست دخالت کرده و بدانیم ولایت پذیرها و ولایت ستیزها چه می گویند.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت داشتن بصیرت جهت مقابله با فتنه های دشمنان افزود: اگر انسان دارای بصیرت کافی نباشد گرفتار گرداب فتنه می شود و در طول تاریخ اسلام نیز این موضوع مکررا اتفاق افتاده است و افرادی که دارای آگاهی و بصیرت کافی نبودند اسیر فتنه ها شدند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه افراد بصیر و آگاه در گرداب فتنه اسیر و گرفتار نمی شوند خاطرنشان کرد: باید همچون عمار و یاسرها شرایط را به درستی بشناسیم و در مقابل جریانات موضع گیری درستی داشته باشیم.
این استاد حوزه علمیه قم همچنین در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: بحمدالله با پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای مختلفی در عرصه های علمی، پزشکی، هسته ای، فناوری های نوین و دیگر عرصه ها نصیب ملت ایران شده است و ما باید قدردان این نعمت ها باشیم.
وی خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی22 بهمن ماه امسال شد و بیان داشت: مردم باید با همان صلابت و اقتداری که در نهم دیماه در مقابل هتاکان و حرمت شکنان عاشورای حسینی ظاهر شدند، در راهپیمایی 22 بهمن ماه نیز حضور پیدا کرده و از دستاوردها و آرمان های انقلاب دفاع نمایند.
حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تاسف از اتفاقات ناگوار بعد از انتخابات بر ضرورت بصیرت و هوشیاری همه آحاد جامعه در مقابل توطئه های دشمنان تاکید کرد و گفت: ما از این اتفاقات و فتنه های که بعد از انتخابات بوجود آمد بسیار متاسف هستیم.
وی با اشاره به حمایت های غرب و آمریکا از فتنه گران و آشوبگران اظهار داشت: کشور آمریکا برای حمایت از آشوبگران میلیون ها دلار اختصاص داده است و افرادی که در مقابل مقدسات و ارزش های اسلامی و انقلاب هتاکی کردند را انسان های شجاع نامیده است. متاسفانه برخی از افراد داخلی نیز هتاکان و آشوبگران را انسان های خداجو نامیدند و این موضوع برای ما خیلی گران و سنگین است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای این انقلاب زحمات بسیار زیادی کشیده شده و خون های زیادی نیز ریخته شده است تا امثال شما بتوانید خدمت کنید. متاسفانه با این وجود، کسانی پیدا می شوند و علیه ارکان نظام و مقدسات اسلامی مردم جسارت می کنند؛ اما عده ای آنها را خداجو معرفی کرده و از پیاده نظام دشمن حمایت می کنند.
وی خواستار هوشیاری همه افراد جامعه در مقابل این جریانات شد و گفت: همه باید در فکر تقویت این انقلاب و ولایت فقیه باشیم. اگر ولایت فقیه متزلزل و تضعیف شود دشمن دوباره جلو می آید؛ زیرا هدف دشمن از جنگ نرم تضعیف جایگاه ولایت فقیه است و ما باید در این شرایط بصیرت و هوشیاری خود را بالا برده و از این انقلاب و ولایت فقیه دفاع کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد