۱۱) اشاعه چهره ای غیر واقعی،خشن و زشت از اسلام.۱
۱۲) تبلیغ و ترویج مغایرت دین و وحی با عقل۲.
۱۳) ترویج و اشاعه اومانیسم و مکاتب الحادی غربی۳.
۱۴) تبلیغ و ترویج تضاد میان اسلام و آزادی۴.
۱۵) تلاش مستمر و برنامه دیزی شده، برای سست کردن بنیان های دینی۵.
۱۶) تلاش برای قراردادن جمهوری اسلامی در مقابل دموکراسی و آزادی های مدنی۶.
۱۷) تلاش برای به تمسخر گرفتن مبارزه حق و باطل۷.
۱۸) تبلیغ گسترده مبانی نظری فرهنگ غرب وزیرساخت های تئوریک فرهنگ امریکایی
۱۹) کوشش برای بی تفاوت و جدا کردن نسل جوان ازارزش های اعتقادی و آرمانهای انقلاب
با هدف ایجاد بحران هویت.
۲۰)متهم ساختن اسلام و جمهوری اسلامی به ضدیت با حقوق بشر و نقیض آزادیهای مدنی۸.
۲۱) برنامه ریزی برای کم اهمیت جلوه دادن تهاجم فرهنگی وتوهم خواندن آن با هدف کم
کردن حساسیت ها نسبت به اهداف تهاجم نرم فرهنگی۹.
۲۲) تبلیغ و ترویج نا کارآمدی تئوری حکومت دینی و تضعیف فرهنگ اسلامی و مبانی
عقیدتی۱۰ ۱۱.
------------------------------------------------------
پی نوشت :
۱. ابراهیم یزدی، هفته نامه پیام هاجر،فروردین ۷۷،((جامعه ولایی انحصارگر و مستبد است
و ارزشی برای توده هاقائل نیست))
۲. باقر پرهام، هفته نامه راه نو،۳/۵/۷۸: ((دوران مدرن دوزان حکومت و رهبری عقل
است و دین باید به عرصه زندگی خصوصی بازگردد.))
۳. مهرزاد بروجردی،ترجمه علی صدیق زاده،مهنامه کیان، مهر وآذر۷۸،ش ۴۹، ص۴۰،
به بعد: ((اسلام نیز چون مسیحیت در نهاد خود قابلیت عرفی شدن وسکولاریزه شدن رادارد و
چنین امری در حال وقوع است.))
۴. سید محمد خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران: ((اگر دین هم دربرابر
آزادی قرار گیرد، این دین است که باید محدودشود نه آزادی.))
۵. عزت اله سحابی، روزنامه عصر آزادگان، ۱۶/۱۰/۷۸: (( حتی معصومین خود بخود
بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند.))
۶. سالار بهزادی،روزنامه صبح امروز،۲۳/۷/۷۸: ((سیره حضرت علی وسایر فرق مذهبی
در صدر اسلام، دموکراسی در انتخاب رهبری وعدم تعیین رهبر برای مردم بوده است.))
۷. محمد سعید حنایی کاشانی،ماهنامه کیان،فروردین ۷۸ : ((تراژدی حسین بن علی مشابه
تراژدی آنتیگونه، تامس مور و جان پروکتور است.))
۸. عبدالکریم سوش، روزنامه صبح امروز، ۱۶/۶/۷۸: (( درتعارض تکالیف دینی و
حقوقی بشر، حقوق بشر مقدم است ولی متاسفانه فقهای ما اطلاعات برون دینی ندارند
ومتوجه این نکات نیستند.))
۹. روزنامه عصر آزادگان، ۱۶/۱۰/ ۷۸ ،ص۵ : ((دولت هایی از کشور گشایی واماندند
برای حفظ تسلط خود بر مردم،آن ها را همواره از یک شبح جهانخوار خارجی ترسانده اند.))
۱۰. عبدالکریم سروش ، روزنامه نشاط، خرداد۷۸ : ((حکومت دینی جلوی رشد علمی را
میگیرد.در نظام لائیک ترکیه، روحیه علم جویی و حقیقت طلبی رشد کرده است زیرا آنجا
ارزش های دینی را با علم مخلوط نکرده است.
۱۱. حسن واعظی، همان،ص۱۷۷-۱۷۵ وص ۸۸۱.