شیوه ها واقدامات جنگ نرم در ایران 2

۱۱) اشاعه  چهره ای غیر واقعی،خشن و زشت از اسلام.۱

 

۱۲) تبلیغ و ترویج مغایرت دین و وحی با عقل۲.

 

۱۳) ترویج و اشاعه اومانیسم و مکاتب الحادی غربی۳.

 

۱۴) تبلیغ و ترویج تضاد میان اسلام و آزادی۴.

 

۱۵) تلاش مستمر و برنامه دیزی شده، برای سست کردن بنیان های دینی۵.

 

۱۶) تلاش برای قراردادن جمهوری اسلامی در مقابل دموکراسی و آزادی های مدنی۶.

 

۱۷) تلاش برای به تمسخر گرفتن مبارزه حق و باطل۷.

 

۱۸) تبلیغ گسترده مبانی نظری فرهنگ غرب وزیرساخت های تئوریک فرهنگ امریکایی

 

۱۹) کوشش برای بی تفاوت و جدا کردن نسل جوان ازارزش های اعتقادی و آرمانهای انقلاب

با هدف ایجاد بحران هویت.

 

۲۰)متهم ساختن اسلام و جمهوری اسلامی به ضدیت با حقوق بشر و نقیض آزادیهای مدنی۸.

 

۲۱) برنامه ریزی برای کم اهمیت جلوه دادن تهاجم فرهنگی وتوهم خواندن آن با هدف کم

کردن حساسیت ها نسبت به اهداف تهاجم نرم فرهنگی۹.

 

۲۲) تبلیغ و ترویج نا کارآمدی تئوری حکومت دینی و تضعیف فرهنگ اسلامی و مبانی

عقیدتی۱۰ ۱۱.

 

 ------------------------------------------------------

پی نوشت :

 

۱. ابراهیم یزدی، هفته نامه پیام هاجر،فروردین ۷۷،((جامعه ولایی انحصارگر و مستبد است

و ارزشی برای توده هاقائل نیست))

 

۲. باقر پرهام، هفته نامه راه نو،۳/۵/۷۸: ((دوران مدرن دوزان حکومت و رهبری عقل

است و دین باید به عرصه زندگی خصوصی بازگردد.))

 

۳. مهرزاد بروجردی،ترجمه علی صدیق زاده،مهنامه کیان، مهر وآذر۷۸،ش ۴۹، ص۴۰،

به بعد: ((اسلام نیز چون مسیحیت در نهاد خود قابلیت عرفی شدن وسکولاریزه شدن رادارد و

چنین امری در حال وقوع است.))

 

۴. سید محمد خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران: ((اگر دین هم دربرابر

آزادی قرار گیرد، این دین است که باید محدودشود نه آزادی.))

 

۵. عزت اله سحابی، روزنامه عصر آزادگان، ۱۶/۱۰/۷۸: (( حتی معصومین خود بخود

بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند.))

 

۶. سالار بهزادی،روزنامه صبح امروز،۲۳/۷/۷۸: ((سیره حضرت علی وسایر فرق مذهبی

در صدر اسلام، دموکراسی در انتخاب رهبری وعدم تعیین رهبر برای مردم بوده است.))

 

۷. محمد سعید حنایی کاشانی،ماهنامه کیان،فروردین ۷۸ : ((تراژدی حسین بن علی مشابه

تراژدی آنتیگونه، تامس مور و جان پروکتور است.))

 

۸. عبدالکریم سوش، روزنامه صبح امروز، ۱۶/۶/۷۸: (( درتعارض تکالیف دینی و

حقوقی بشر، حقوق بشر  مقدم است ولی متاسفانه فقهای ما اطلاعات برون دینی ندارند

ومتوجه این نکات نیستند.))

 

۹. روزنامه عصر آزادگان، ۱۶/۱۰/ ۷۸ ،ص۵ : ((دولت هایی از کشور گشایی واماندند

برای حفظ تسلط خود بر مردم،آن ها را همواره از یک شبح جهانخوار خارجی ترسانده اند.))

 

۱۰. عبدالکریم سروش ، روزنامه نشاط، خرداد۷۸ : ((حکومت دینی جلوی رشد علمی را

میگیرد.در نظام لائیک ترکیه، روحیه علم جویی و حقیقت طلبی رشد کرده است زیرا آنجا

ارزش های دینی را با علم مخلوط نکرده است.

 

۱۱. حسن واعظی، همان،ص۱۷۷-۱۷۵ وص ۸۸۱.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد